Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.05.2011 01:08 - Кои храни са подходящи за периода на менопауза?
Автор: algeorg77 Категория: Други   
Прочетен: 614 Коментари: 0 Гласове:
0



Понякога да си жена не е лесно...особено на определена възраст. А надали има жена, която да е минала периода на менопаузата и да няма лоши спомени от него. Но храната идва на помощ и тук r
Всяка жена има различни симптоми по време на менопауза, при някои те са почти незабележими. Каквото и да се случва е промените в организма, които настъпват при менопауза, са доста сериозни и заслужават да им се обърне внимание.r
Менопаузата започва в различна възраст за всяка жена и понякога може да продължи дори 10-15 години. Симптомите могат да започнат и много преди спирането на самия месечен цикъл - главоболие, наддаване на тегло, косопад, понижено либидо, безсъние, промени в настроението, умора, депресия, раздразнителност, сърцебиене, ставни и мускулни болки, болка или парене по време на полов акт и още много други.r
Вярно е, че съвременната медицина донякъде е измислила различни начини за облекчение на симптомите на менопаузата, един от които е хормоналното лечение, но повечето от тях крият известни рискове.r
Начинът на живот по време на менопауза не е за подценяване. А храната е на едно от първите места. Няма начин само храненето да реши проблема, но със сигурност ще е от полза.r
Дори и самата мисъл, че някой ден менопаузата ще застигне и нас е неприятна и плашеща. Все пак, никой не може да приеме с радост топли и студени вълни, потене, безсъние, проблеми с теглото и какво ли още не. Но полза от оплаквания няма. Най-добре е да се вземем в ръце и да не забравяме, че ако има начин да облекчим всичко това, то той е единствено в нашите ръце.r
Какво трябва да си похапват и да избягват жените по време на менопауза?r
1.Подходящи за менопауза са необработените храни – плодове, зеленчуци, пълнозърнести храни, бобови, семена, ядки, ленено семе, орехи, сусам, здравословни мазнини. Добър избор са пъпеш, банани, цитруси, както и сушените плодове.r
2.Не трябва да се пропускат и храни, богати на фитоестрогени, като соеви продукти, както и на фибри – особено разтворими.r
3.Увеличаването на калция в диетата е задължително – не забравяйте спанака, млякото и млечните продукти, мидите, сардините, рибата - богата на Омега 3 мастни киселини, броколите.r
4.Намалете кофеина и увеличете водата.r
5.Трябва да се избягват пържени храни, наситени мазнини, бяло брашно, захар, сол, алкохол.r
 

Източник: http://www.ecomedia.bg/be-eco/health-and-food/article/6259


Тагове:   менопауза,   храни,   за,   са,   Кои,   НА,   подходящи,   периода,


Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: algeorg77
Категория: Други
Прочетен: 471933
Постинги: 1013
Коментари: 279
Гласове: 154
Архив
Календар
«  Август, 2018  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031