Постинг
06.04.2012 00:13 -
Разходка из проектозакона за туризма
Туристическият данък се определя от общините, въвежда се срочната категоризация на обектитеТуристическият данък се определя от общините в наредбата за местните данъци. Това е заложено в проектозакона за туризма, посочи зам.-министърът на икономиката и туризма Иво Маринов. Той беше специален гост на конференцията „България – модерна целогодишна туристическа дестинация”, която се проведе през февруари във В.Търново. Всеки общински съвет ще определя налога съобразно местоположението и категорията на обекта.r
„В проекта сме предвидили възможността хотелиерите с повече обекти временно да прекратяват своята категория за период от 3 до 6 месеца. В този случай няма да дължат данъци, но трябва да декларират времето, през което не работят”, посочи той.r
Зам.-министърът акцентира и на друг важен момент - „туристическо райониране“. Страната ще бъде разделена на отделни райони според туристическия им профил, а не според административните граници на областта, в която попада дадена община. Ще се създадат организации за управление на дестинациите, които да управляват съответните райони. Въпреки това не се предвижда увеличаване на администрацията във връзка с районирането, гарантира Иво Маринов.r
След приемането на новия закон ще се въведе срочната категоризация на туристическите обекти до 5 г. Ще се определи статута на туристическите информационни центрове, което се случва за първи път. Новост ще е и уточняването на изискванията към туристическите сдружения, които трябва да се впишат в Националния туристически регистър.r
Важно е, че ще се прецизират голяма част от текстовете, които гарантират защита правата на потребителите. Ще се предвиди възможността за съществуване на онлайн туроператори, които ще сключват договори по електронен път.r
Иво Маринов напомни, че Министерството на икономиката и туризма работи активно в чужбина за създаване на модерна визия на България като туристическа дестинация. Туристическият ни потенциал ще бъде популяризиран чрез интегрирана информационна кампания на пазара на Румъния. Промотирането на родните туристически дестинации през последните години е цел на различни европроекти, включително и на Дунавската стратегия и др.r
От началото на т.г. Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) започна мащабна рекламна кампания за популяризиране на новия туристически портал на България www.bulgariatravel.org. Проектът се реализира по оперативна програма „Регионално развитие 2007-2013” и е финансиран изцяло по схема за безвъзмездна финансова помощ от Европейския съюз. Той представя България с нашето уникално историческо и културно наследство, с разнообразна природа и богатите й възможности за целогодишен туризъм.
Източник: http://www.ecomedia.bg/business/latest-news/article/8113
„В проекта сме предвидили възможността хотелиерите с повече обекти временно да прекратяват своята категория за период от 3 до 6 месеца. В този случай няма да дължат данъци, но трябва да декларират времето, през което не работят”, посочи той.r
Зам.-министърът акцентира и на друг важен момент - „туристическо райониране“. Страната ще бъде разделена на отделни райони според туристическия им профил, а не според административните граници на областта, в която попада дадена община. Ще се създадат организации за управление на дестинациите, които да управляват съответните райони. Въпреки това не се предвижда увеличаване на администрацията във връзка с районирането, гарантира Иво Маринов.r
След приемането на новия закон ще се въведе срочната категоризация на туристическите обекти до 5 г. Ще се определи статута на туристическите информационни центрове, което се случва за първи път. Новост ще е и уточняването на изискванията към туристическите сдружения, които трябва да се впишат в Националния туристически регистър.r
Важно е, че ще се прецизират голяма част от текстовете, които гарантират защита правата на потребителите. Ще се предвиди възможността за съществуване на онлайн туроператори, които ще сключват договори по електронен път.r
Иво Маринов напомни, че Министерството на икономиката и туризма работи активно в чужбина за създаване на модерна визия на България като туристическа дестинация. Туристическият ни потенциал ще бъде популяризиран чрез интегрирана информационна кампания на пазара на Румъния. Промотирането на родните туристически дестинации през последните години е цел на различни европроекти, включително и на Дунавската стратегия и др.r
От началото на т.г. Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) започна мащабна рекламна кампания за популяризиране на новия туристически портал на България www.bulgariatravel.org. Проектът се реализира по оперативна програма „Регионално развитие 2007-2013” и е финансиран изцяло по схема за безвъзмездна финансова помощ от Европейския съюз. Той представя България с нашето уникално историческо и културно наследство, с разнообразна природа и богатите й възможности за целогодишен туризъм.
Източник: http://www.ecomedia.bg/business/latest-news/article/8113
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари