Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.03.2011 18:54 - Особености на руската клиентела
Автор: algeorg77 Категория: Туризъм   
Прочетен: 2957 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 07.03.2011 15:47


Културни идентичности на туристическия контингент

Особености на руската клиентела

Трудно е да се опише с няколко думи руският турист, руския характер, руската душа. Като всяка нация и „братята славяни” (както с любов ги наричахме до скоро) си имат свои специфични черти – положителни и отрицателни, породени от географско положение, историята, обществения живот.

Руските туристи винаги  са били многобройни както  по времето на  социализма така и днес. Тогава на руските граждани е забранено да пътуват в западните капиталистически държави и за тях зад граница почти единствено България. Но и у нас идват почти само организирано от профсъюзи, фабрики – задължително с водач (отговорник на групата), които е партиен другар. Чести са и наградите – пътуване из България или почивка на българското черноморско крайбрежие. Тогава, обаче руските туристи имат ограничение за  количество валута, което  могат  да носят у себе си. Принудени да търсят друг начин за набавяне на средства в чуждата страна разработват търговия със злато – пръстени, накити и др.

Близостта на езиците и преди и сега влияе на руските туристи в избора им на България като дестинация пред други държави. Славянската душа, приликата в културата, усещането за родното и досега казват поговорката „ Курица  не птица – Болгария не за границей”, т.е. идеята (която не ни се нрави – България, 16-та република); твърдят , че хем са в чужбина, хем всичко е толкова близко и познато. Сравняват много често нашата природа и климат с определени техни територии (области), курорти.

След 1990 год. руският турист се променяше  и ако в началото пристигаха семейства на различна възраст то постепенно се открояваха туристи с добри финансови възможности с интерес към имоти, бизнес и др. „Новобогаташите” (забогатели след 1989г.)  идват както на летен така и на зимен туризъм. По възрастните руски туристи предпочитат балнеология , търсят Spa-центровете. Често целта на пътуването е и  опознаването на историческите и културни паметници като църкви и манастири, свързани с българската и руската  култура. Интерес за руските туристи представлява култови местности като Побитите камъни, Кръстова гора, Рупите – Ванга и други природни забележителности. Целта на посещения в страната ни още могат да бъдат спортни състезания, танцови фестивали, конкурси или просто  шопинг турове у нас и в Турция. Друга част руски туристи  пристигат във  България с цел среща с приятели или роднини.

Руснаците са със силно изразена емоционалност както в положителен така  в отрицателен аспект. Характерен  пример за специфичната славянска душа на  руски турист , който е живял повече от 15г. в Германия, първите дни говори с персонала само на немски ( един от основните им комплекси като туристи във България, че на немците се обръща повече внимание,че им се дават по-добри стаи, затова се „правят на немци”), но след 3-4дни се отпуска, черпи целия хотелски персонал, говори на руски, запознал се е със всички и започва да им  подарява личните си вещи – часовник , фотоапарат, дрехи в знак на обич. Иска на всички да засвидетелства братска обич. Даже и 100 години да живее в Германия ,той си остава славянин, с широка славянска душа.  Няма я немската точност, студенина или пресметливост. Руският турист е дружелюбен и много често показват свободно владеене на английски и немски език (по-младите туристи). 

Характерни черти от манталитета  на руския турист са мнителността и вечния страх да не ги излъжат или надхитрят (прецакат) , например ако се наложи смяна на хотела, даже и след уточняване, че другия хотел е по-висока категория, по-скъп, те се двоумят и не вярват на очевадни неща. Винаги тръгват с мисълта , че нещо няма да е наред. Проявяват  към туроператорите определени изисквания за високо качество на обслужване , претенции за отстъпки, изисквания за шведска маса, специфична кухня изискват рускоговорящите мюсюлмани и ред други дребнавости. 

Във България  пристигат много  често майки с деца. Те  непременно търсят тяхната кухня. Децата могат да ядат само и  единствено – „манная каша” (мляко с грис). Даже да е отрупана масата,щом това липсва – там няма нищо. Друга фрапираща случка , от хиляди километри си носят котлон, тенджера, цвекло, картофи, лук  за да могат да приготвят традиционното си ястие – борш, въпреки , че резервацията им е за четири звезден хотел с необходимите удобства.  

Много характеристики могат да се направят на  „братята славяни” , но е факт,че от руският турист по хубаво няма за хотелиерите. Веднъж спечелил доверието му туроператора знае ,че години наред руският турист ще идва на българското Черноморие. Туристическата ни индустрия се е изградила през годините  на база „сигурни” руски туристи. Познавайки характерните им черти, богатата им душевност и близкият език  ние във България можем да продължим да посрещаме руския турист като у дома им. Разбира се като всяка една област туристическият бизнес се развива и разработва като цели покоряването на нови пазари в международната туристическа индустрия. Похвално за България, че на руския пазар се конкурира със страни като Испания.

 





 

 



Гласувай:
2
0



Следващ постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: algeorg77
Категория: Други
Прочетен: 483779
Постинги: 1013
Коментари: 279
Гласове: 154
Архив
Календар
«  Декември, 2018  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31